Arofanatics Fish Talk Forums  

Go Back   Arofanatics Fish Talk Forums > General Aquatic Forums > Catfish Forum

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 28-05-2013, 09:16 PM   #1
Nick weiquan
Guest
 
Posts: n/a
Default Ketapang leaves good for L46?



is this good for L46?
  Reply With Quote
Old 29-05-2013, 05:20 PM   #2
peanut
Arofanatic
 
peanut's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 307
Default

no harm adding, just dont let it rot in water, btw why you want to put?
peanut is offline   Reply With Quote
Old 29-05-2013, 06:50 PM   #3
Nick weiquan
Guest
 
Posts: n/a
Default

hi, i doubt it will rot cause its a tea bag form, hmm. jus asking cause it stablizes the water n fish ma, dunno is it cause i dunno hav they been eating or not
  Reply With Quote
Old 29-05-2013, 11:21 PM   #4
maverick1000
AFC Member
 
maverick1000's Avatar
 
Join Date: Sep 2009
Posts: 290
Default

Hi,

It should be fine to soften (tanned) the water a little to calm the fish.
But not too much, as Zebra may prefer clear water.

Thanks
maverick1000 is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2013, 11:20 AM   #5
peanut
Arofanatic
 
peanut's Avatar
 
Join Date: Nov 2010
Posts: 307
Default

Quote:
Originally Posted by Nick weiquan View Post
hi, i doubt it will rot cause its a tea bag form, hmm. jus asking cause it stablizes the water n fish ma, dunno is it cause i dunno hav they been eating or not
tea bag form wont rot? means you planning to put a packet in for long time?
peanut is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2013, 01:00 PM   #6
Chee
Dragon
 
Chee's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,141
Default

For me, i try to minimise adding extra items into my l46 tank.
Prefef to let them get use to the condition i am keeping them at
Chee is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2013, 04:58 PM   #7
plecory
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by Chee View Post
For me, i try to minimise adding extra items into my l46 tank.
Prefef to let them get use to the condition i am keeping them at
Agree. Minimize adding extra items into the tank if your fishes are already in a good & comfortable condition. Maintenance is another consideration, the keypoint here is consistency
  Reply With Quote
Old 30-05-2013, 11:06 PM   #8
Nick weiquan
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by peanut View Post
tea bag form wont rot? means you planning to put a packet in for long time?
haha, don confused, maybe for afew hours only. but nvm la , i didnt add. haha but they arent really feedin much! how?!

Quote:
Originally Posted by Chee View Post
For me, i try to minimise adding extra items into my l46 tank.
Prefef to let them get use to the condition i am keeping them at
roger!! any tips on like how to let them eat more?
and will thre b any luck to make them feed more in open ?

Quote:
Originally Posted by plecory View Post
Agree. Minimize adding extra items into the tank if your fishes are already in a good & comfortable condition. Maintenance is another consideration, the keypoint here is consistency
roger!
  Reply With Quote
Old 30-05-2013, 11:23 PM   #9
Chee
Dragon
 
Chee's Avatar
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,141
Default

Hi bro. IMO if u maintain good water. They will come out feed when they get used to ur tank.
Chee is offline   Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump


All times are GMT +9. The time now is 03:54 AM.


Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2021, vBulletin Solutions, Inc.
Copyright 2000-2008 Arofanatics.com (Since 30th August 2000)